星期三, 9月 27, 2006

糖老鴨與米老鼠之戰

嘻嘻,我一早就預告左,話要將煲煲既民望質番落去.....拿,我無厄你架,今日亞鍾陰乾個民調呀,話佢一開口講GST就跌啦......,拿,你知啦,佢過幾日就會宣佈 C 政報告,到時答問大會,果D咁既垃圾會議員,仲唔趁機質佢咩? 佢實要答,又視直播喎,死硬啦..........我會唔會跌? 我已經跌到底啦,就算唔升,都唔會再跌...所以,我會連食奶既力都出埋去推GST。

不過,今日,果隻死蠢米老鼠居然跳出黎講話GST影響其他公司黎香港投資.......佢真係未死過,我助理收到風,即刻碌入黎問係咪我既策略去跣煲煲,佢又係死蠢,係自已跣人定係比人跣都攪唔清.......不過又唔怪得佢既,而家都唔知邊個係朋友,邊個係敵人......

我聽到呢個死蠢講D咁野,即係CALL佢上黎,問佢係咪想返歸做老鼠,佢居然仲夠膽駁咀:

Mouse: I was just reflecting concerns of potential investors. My assigned duty is to ask outsiders to come and invest, and you now say that you have to "promote" the fxxking GST, in order to fix the non-existing structural financial problem. You don't think those investors are prats that they will be fooled so easily. I was interrogated by everyone everytime when I went out for road shows.......how about swaping....

TongTong: ...God damn you that you want my job........I don't care how difficult your job is. It's your job. If it's so easy to do it, how come you earn such a world class salary for doing nothing but travelling around. I warn you now, don't expect that you're superior just because you speak English. Just get out of my office and fix it within an hour. I need to see the press release on my table before I leave today...

Mouse: You're so unfair.....

TongTong: I don't need to be fair as I am your boss.....get out NOW!

呢隻咁既老鼠,居然無神神跳出黎講埋D咁既野,真係想我死......但佢為咩要咁呢? 佢實知呢個係政府政策格,點解會講句咁野呢? 莫非..........煲煲唔憤氣佢民望又倒頭落番去? 跣我? 好,等我借D倚,擺個陷阱俾佢先!

8 則留言:

匿名 說...

個鬼佬無錯,佢夠膽講真話,算係戴罪立功,(巨星匯單野所有香港人都記得)你唔好郁佢,因為佢(同埋佢老鼠)係BT頭馬。

匿名 說...

sorry,係佢老婆,即係老鼠老婆都係BT馬仔

匿名 說...

It seems that English speaker has made deals with somebody without your notice.
點都好啦, 睇定d啦=w=~~

糖糖網誌 說...

我唔會郁佢.....睇住黎丫,我一定錫住佢......不過,我要提醒你地呀,BT係犯法架,如果你想指係某人,你可以話係「煲煲」!

糖糖網誌 說...

但係.....我想問,我淨係知煲煲用錦鯉池養魚,唔知煲煲果度有馬房喎....同埋,養老鼠,點解唔係用個籠養,而係用馬房養既?

糖糖網誌 說...

哎呀.....你知啦,佢係香港就話日日可以睇實佢o者,但佢成日飛黎飛去,截聽都攪唔掂啦....所以,我根本就唔會比d好野佢做....呢d辦公室政治基本篇,我點會唔識先得格?

匿名 說...

政治家身邊,一定有人做dirty job,老鼠就係咁用

匿名 說...

唔駛郁佢,因為此舉太低裝.

等下個月萬聖節時,送隻化?到鬼咁核突?富貴?比佢做禮物........咭^^^^咭^^^^^^^陰笑